The Greek & S.E. Europe Energy Magazine

Αυτόνομα οχήματα: Αυτοκινητοβιομηχανίες vs εταιρειών τεχνολογίας

Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάθε λόγο να φοβούνται την εισβολή των μεγάλων τεχνολογικών παικτών στην ηλικίας 100 ετών βιομηχανία τους.

Καημένη General Motors! Την ημέρα που επέλεξε να διαδώσει σημαντικές εξελίξεις της στην ανάπτυξη αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων, τα νέα της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ντιτρόιτ επισκιάστηκαν από την επιβεβαίωση του Tim Cook, CEO της Apple, ότι η εταιρεία του αναπτύσσει τη δική της τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης.

Σε συνέντευξη που έδωσε στο Bloomberg, ο Cook χαρακτήρισε τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης «μια βασική τεχνολογία που θεωρούμε πολύ σημαντική» και παρομοίασε την προσπάθεια με «τη μητέρα όλων των projects τεχνητής νοημοσύνης». Όπως η μονάδα των αυτοοδηγούμενων οχημάτων της Google, Waymo, έτσι και η Apple προτίθεται να φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία με τον τρόπο που το έκανε στους υπολογιστές και τη μουσική βιομηχανία.

Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάθε λόγο να φοβούνται την εισβολή των μεγάλων τεχνολογικών παικτών στην ηλικίας 100 ετών βιομηχανία τους. Είναι ώρα για επανεφεύρεση. Και κάθε παίκτης θέλει να αξιοποιήσει τα δεδομένα που συλλέγονται από τα αυτοοδηγούμενα οχήματα.

Αλλά η GM, η οποία αναπτύσσει τέτοια αυτοκίνητα με τη βοήθεια της Cruise Automation, ενός stratup με έδρα το Σαν Φρανσίσκο που εξαγόρασε το 2016, έχει ένα πράγμα που η Google και η Apple δεν διαθέτουν: τεχνογνωσία στην κατασκευή αυτοκινήτων.

Ο φρέσκος στόλος της των 130 δοκιμαστικών οχημάτων κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο Orion Assembly της GM κοντά στο Ντιτρόιτ, δηλαδή στο ίδιο εργοστάσιο και από το ίδιο εργατικό δυναμικό που παράγει το ηλεκτροκίνητο μοντέλο Chevrolet Bolt EV και το βενζινοκίνητο Chevy Sonic.

Οι τεχνολογικές εταιρείες μπορεί να μην το βλέπουν αυτό ως πλεονέκτημα. Έχουν επικεντρωθεί στη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων που απαιτούνται για την ασφαλή και αποτελεσματική κίνηση ενός οχήματος στο περιβάλλον του. Η δουλειά τους είναι το λογισμικό και θα αφήσουν το hardware σε άλλους.

H Apple είχε αρχικά επιδιώξει να κατασκευάσει το δικό της αυτοκίνητο, αλλά στη συνέχεια το 2016 άλλαξε κατεύθυνση για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της υποκείμενης τεχνολογίας. Και αντί να κατασκευάσει τα δικά της αυτοκίνητα, η Waymo επικεντρώνεται στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης σε οχήματα που παράγουν εταιρείες όπως η Fiat Chrysler και η Honda. Όπως σημείωσε ο αρθρογράφος του Forbes, Sam Abuelsamid, μερικές μάρκες αυτοκινήτων θα μπορούσαν να καταλήξουν να είναι απλοί προμηθευτές των μεγάλων «παικτών» της τεχνολογίας.

Η GM από την πλευρά της θεωρεί πολύτιμο το συνδυασμό της τεχνογνωσίας της στη μηχανική και την κατασκευή με την εξειδίκευση της Cruise Automation στη ρομποτική και την τεχνητή νοημοσύνη. «Καμία άλλη εταιρεία δεν έχει την τεχνολογία, τη μηχανική και την ικανότητα να κατασκευάζει αυτοοδηγούμενα οχήματα με οικονομίες κλίμακας» , ανέφερε χθες η Πρόεδρος και CEO της GM, Mary Barra σε μια εκδήλωση της μονάδας.

Η νέα «σοδειά» 130 αυτόνομων Bolt EV είναι εξοπλισμένη με την τεχνολογία αυτόματης οδήγησης επόμενης γενιάς της GM, η οποία περιλαμβάνει «αισθητήρα οροφής» με τεχνολογία lidar, πολλές κάμερες καθώς και συστήματα προηγμένων ραντάρ, βιδωμένα στο πλάι του αυτοκινήτου. Είναι όλα σχεδιασμένα έτσι για να βοηθούν το αυτοκίνητο να ανιχνεύει και να κατανοεί το περιβάλλον του ώστε να λαμβάνει λογικές αποφάσεις οδήγησης.

Μαζί με τα 50 αυτόνομα οχήματα που δοκιμάζονται ήδη στο Σαν Φρανσίσκο, στο Σκότσντεϊλ, στην Αριζόνα και το Ντιτρόιτ, η GM θα έχει τώρα συνολικά στο δρόμο 180 ρομποτικά αυτοκίνητα για δοκιμή.

«Αυτό μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στο να κάνουμε το όραμά μας για την κινητικότητα πραγματικότητα», λέει η Barra. «Η επέκταση του στόλου που δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες θα βοηθήσει να διασφαλίσουμε ότι τα αυτοοδηγούμενα οχήματά μας θα πληρούν τα ίδια αυστηρά πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας με όλα μας τα οχήματα».

«Για να επιτύχουμε αυτό που θέλουμε από τα αυτόνομα αυτοκίνητα, πρέπει να τα αναπτύξουμε σε κλίμακα», πρόσθεσε ο CEO της Cruise Automation, Kyle Vogt. «Αναπτύσσοντας την πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης της επόμενης γενιάς στο Σαν Φρανσίσκο και κατασκευάζοντας τα αυτοκίνητα αυτά στο Μίσιγκαν, δημιουργούμε τις ασφαλέστερες και πιο σταθερές συνθήκες για να φέρνουμε τα αυτοκίνητά μας στους πιο απαιτητικούς αστικούς δρόμους που μπορούμε να βρούμε».

Πηγή: Forbes/Capital.gr, της Joann Muller

Σχόλια
Loading...