Γιατί να επιλέξετε φυσικό αέριο κίνησης; Έξι αυτοκίνητα που τρέχουν με Fisikon

Το φυσικό αέριο αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή πρωτογενούς ενέργειας διεθνώς, δεδομένης της υπεροχής του έναντι των αντίστοιχων ενεργειακών μορφών, και αποτελεί κυρίαρχη ενεργειακή επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θεωρείται το καύσιμο του 21ου αιώνα και συγχρόνως η «γέφυρα» διαχρονικής
μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.

Οι σημαντικοί λόγοι που κάνουν το Fisikon τόσο μοναδικό και καθαρό καύσιμο είναι οι ακόλουθοι:

Σημαντικά μικρότερο κόστος

Οδηγώντας ένα όχημα κίνησης με φυσικό αέριο επιτυγχάνει κανείς σημαντική οικονομία στο κόστος καυσίμου ανά χιλιόμετρο. Ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου καταδεικνύει ότι η οδήγηση ενός οχήματος που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση πάνω από το 50% σε σύγκριση με ένα όχημα που κινείται με βενζίνη και εξοικονόμηση που υπερβαίνει το 30% σε σχέση με ένα όχημα που κινείται με πετρέλαιο.

Καθαρότερη ατμόσφαιρα

Το φυσικό αέριο καλύπτει πλήρως τα πλέον αυστηρά περιβαλλοντολογικά πρότυπα που απαιτούνται από τις κυβερνήσεις και τους δημόσιους οργανισμούς υγιεινής και ασφάλειας. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει αγκαλιάσει το φυσικό αέριο κίνησης και αυτό αποδεικνύεται από την πληθώρα αυτοκινήτων, επαγγελματικών και ιδιωτικής χρήσης, που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς και ελληνικούς δρόμους.

Ακίνδυνο

Οι δεξαμενές καυσίμου στα αυτοκίνητα, εξαιτίας των υλικών κατασκευής και της θέσης τους στο εσωτερικό του οχήματος, έχουν πολύ χαμηλότερο κίνδυνο να πάθουν βλάβη σε περίπτωση σύγκρουσης σε σχέση με το ρεζερβουάρ της βενζίνης.

Σε περίπτωση διαρροής δεν υπάρχει θέμα ανησυχίας, καθώς, το φυσικό αέριο είναι ελαφρύτερο από τον αέρα και συνεπώς διαφεύγει προς τα πάνω, διαστέλλεται και διαλύεται στην ατμόσφαιρα.

Τεχνολογικά προηγμένο

Το φυσικό αέριο της αυτοκίνησης έχει υψηλότερο αριθμό οκτανίων από τη βενζίνη (130 έναντι 90), γεγονός που επιτυγχάνει την καύση χωρίς να απαιτείται αυτανάφλεξη και στο σύνολό της γιατί το μείγμα φυσικού αερίου και αέρα είναι τέλειο σε οποιαδήποτε θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Αναπτυγμένες υποδομές

Περισσότερες από 80 χώρες, και στις πέντε ηπείρους, το χρησιμοποιούν ως καύσιμο για να κινούν περισσότερα από 14,5 εκατ. οχήματα, τα οποία ανεφοδιάζονται σε πάνω από 20.000 πρατήρια (δημόσια και ιδιωτικά).

Πολλαπλές εφαρμογές

Σχετικά με τις μεταφορές, υπάρχουν σε όλο τον κόσμο πολλά αυτοκίνητα, φορτηγά, μικρά φορτηγά εμπορικής χρήσης, λεωφορεία και πλοία και που κινούνται με φυσικό αέριο. Παράλληλα, έχει προχωρήσει, πέραν του πιλοτικού σταδίου, η εισαγωγή του φυσικού αερίου σε αεροπλάνα και τρένα.

Πέντε αυτοκίνητα που τρέχουν με Fisikon

Ποια είναι όμως μερικά από τα αυτοκίνητα που κάνουν χρήση του φυσικού αερίου κίνησης, ή αλλιώς Fisikon, και κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, εξασφαλίζοντας προστασία του περιβάλλοντος και της ατμόσφαιρας -με τη μειωμένη εκπομπή ρύπων-, καθώς και επιδόσεις που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τα οχήματα που κινούνται μόνο με τα συμβατικά καύσιμα;

Mercedes-Benz E 200 NGT

Κάτω από το καπό της πολυτελούς γερμανικής πρότασης ο δίλιτρος τούρμπο κινητήρας της συμβατικής E200 με την ισχύ της στους 156 ίππους συνδυάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 7G-Tronic Plus.

Οι δεξαμενές του φυσικού αερίου είναι καλά κρυμμένες. Μία βρίσκεται πίσω από την πλάτη του πίσω καθίσματος και άλλες δύο κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Η συνολική χωρητικότητά τους φτάνει
τα 121,5 λίτρα, ή 19,5 κιλά υπό πίεση. Το κόστος κατανάλωσης, σύμφωνα με το εργοστάσιο, είναι στα
4,3 κιλά/100 χλμ., δηλαδή απαιτεί κάτι λιγότερο από 4 ευρώ/100 χλμ.

Lancia Ypsilon Ecochic Methane

H Lancia Ecochic της σειράς Ypsilon φορά τον δικύλινδρο 900άρη TwinAir κινητήρα, ο οποίος μπορεί να καταναλώσει τόσο βενζίνη όσο και μεθάνιο CNG. Ο κινητήρας, όταν καταναλώνει βενζίνη, αποδίδει 85 άλογα με 145 Nm ροπής και 80 άλογα με 140 Nm ροπής όταν καταναλώνει CNG. Και με τα δύο καύσιμα τα 0-100 χλμ./ώρα τα κάνει σε 13,1 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 169 χλμ./ώρα στη πρώτη περίπτωση και 167 χλμ./ώρα στη δεύτερη.

Η Ypsilon, με τον κινητήρα αυτό έχει μέση κατανάλωση 3,1 κιλά CNG/100 χλμ., εκπέμποντας 86 γρ./χλμ. Η αυτονομία του ξεπερνά τα 1.300 χλμ., αφού διαθέτει δύο ρεζερβουάρ, ένα 40 λίτρων βενζίνης και ένα 12 κιλών CNG.

Audi A3 Sportback g-tron

Με καύσιμο και φυσικό αέριο το Α3 g-tron προβάλλει ως μία από τις χαμηλότερου κόστους κίνησης λύση στη σκακιέρα της αγοράς.

Οι κινητήρες διπλού καυσίμου είναι η μόδα της εποχής και μια προσπάθεια απομάκρυνσης του πλήρους εξηλεκτρισμού, που ακόμα έχει προβλήματα χρηστικότητας. Στην κατεύθυνση αυτή η έκδοση Α3 Sportback, με τα διαφημιστικά αυτοκόλλητα g-tron, φανερώνει τη χρήση καθαρού, φθηνού καυσίμου, όπως το φυσικό αέριο.

Κλειδί αυτής της κατασκευής, ο προσαρμοσμένος για συνθήκες διπλού καυσίμου 1.400άρης TFSI, με διαφετική κεφαλή, ώστε να χωρούν τα μπεκ ψεκασμού φυσικού αερίου στους αυλούς εισαγωγής. Με απόδοση 110 ίππων και 200 Nm ροπή, διαθέτει αξιόλογες επιδόσεις (με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο), όπως 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8’’ και τελική 197 χλμ./ώρα.

Volkswagen Passat 1,4 TSI EcoFuel

Το Volkswagen Passat TSI Ecofuel (150ps) κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δευτερόλεπτα, έχει τελική ταχύτητα 214 χλμ./ώρα και καταναλώνει 4,3 κιλά φυσικού αερίου ανά 100 χλμ.

Διαθέτει 3 υποδαπέδιες δεξαμενές φυσικού αερίου από ειδικής επεξεργασίας ατσάλι χαμηλού βάρους (μία εμπρός από τον πίσω άξονα και δύο πίσω) και μία δεξαμενή βενζίνης. Δεν υπάρχουν διακόπτες για χειροκίνητη μετάβαση από φυσικό αέριο σε βενζίνη ή το αντίστροφο, διότι το Passat TSI EcoFuel σχεδιάστηκε κατά κύριο λόγο για λειτουργία με φυσικό αέριο. Η βενζίνη χρησιμοποιείται μόνο για την εκκίνηση του κινητήρα.

Όταν οι δεξαμενές φυσικού αερίου αδειάσουν, γίνεται αυτόματη μετάβαση της τροφοδοσίας στη βενζίνη. Στον πίνακα οργάνων έχουν ενσωματωθεί δύο ξεχωριστοί δείκτες μέτρησης για κάθε τύπο καυσίμου.

Με 21 κιλά φυσικού αερίου, καθώς και 31 λίτρα βενζίνης, το Passat TSI EcoFuel μπορεί να διανύσει 980 χιλιόμετρα (με αποκλειστική τροφοδοσία φυσικού αερίου, 480 χιλιόμετρα).

Opel Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX

Το Zafira Tourer 1.6 CNG (Compressed Natural Gas) Turbo ecoFLEX παράγει 110 kW/150 hp, με ροπή 210 Nm, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Καταναλώνει μόλις 4,7 κιλά φυσικού αερίου στα 100 χλμ. (μεικτός κύκλος). Οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν στα 129 γρ./χλμ. (προηγούμενο μοντέλο: 139 γρ./χλμ.), ενώ πληροί τις προδιαγραφές Euro 5.

Ωστόσο, ο κινητήρας 1.6 λίτρων λειτουργεί επίσης με βιοαέριο ή ένα μείγμα φυσικού αερίου και βιοαερίου. Στην περίπτωση της χρήσης βιοαερίου κατά 100%, το αποτύπωμα Η CNG αυτονομία του επταθέσιου οχήματος έχει βελτιωθεί κατά 25% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Σε αυτό συνετέλεσε
η χρήση ενός νέου συστήματος ρεζερβουάρ CNG ελαφρού βάρους χωρητικότητας 25 κιλών και το ανανεωμένο σύστημα μετάδοσης.άνθρακα είναι σχεδόν μηδενικό.

Σχόλια
Loading...