ΔΕΗ: Τρεις οι προτάσεις συνεργασίας για το Αμύνταιο

Η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας σε ανταγωνιστικές τιμές για την ελληνική βιομηχανία είναι το κύριο κριτήριο με το οποίο η κυβέρνηση εξετάζει τις προτάσεις ιδιωτικών εταιριών για την αξιοποίηση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ στο Αμύνταιο.

Αυτό σημειώνουν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με αφορμή την επίσημη εκδήλωση ενδιαφέροντος της «Μυτιληναίος» να αναλάβει, ενδεχομένως και με άλλους βιομηχανικούς ομίλους, τις αναγκαίες περιβαλλοντικές επενδύσεις στον συγκεκριμένο ΑΗΣ του νομού Φλώρινας και σε αντάλλαγμα το Αλουμίνιον της Ελλάδας ή και άλλα εργοστάσια να προμηθεύονται με ανταγωνιστική τιμή ηλεκτρική ενέργεια. Κάτι που θα γίνει με μακροχρόνιο διμερές συμβόλαιο.

Η «Μυτιληναίος» με την πρόταση που έχει καταθέσει γραπτώς κι επισήμως στην ηγεσία του ΥΠΕΝ και τις διοικήσεις της ΔΕΗ και του Υπερταμείου προτείνει διμερή σύμβαση μέχρι το 2030 και την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας σε ανταγωνιστική τιμή.

Πιο αναλυτικά η εταιρία προτίθεται να διαθέσει εξολοκλήρου δικά της κεφάλαια ύψους 110 εκατ. ευρώ για την επένδυση στις λιγνιτικές μονάδες του Αμυνταίου ώστε να αναβαθμιστούν περιβαλλοντικά και επιπλέον να πληρώνει το ρεύμα που θα αγοράζει με την ανταγωνιστική τιμή για όσα χρόνια διαρκέσει το συμβόλαιο.

Η «Μυτιληναίος» είναι ανοικτή στο να μπουν και άλλες βιομηχανίες σε αυτήν την πρόταση που κάνει. Αξίζει να τονιστεί ότι η ηλεκτρική ενέργεια που θα αγοράζει η εισηγμένη και οι υπόλοιπες βιομηχανίες (όσες θελήσουν να συμμετέχουν) θα χρησιμοποιείται μόνο για τα εργοστάσια που διαθέτουν. Με τον τρόπο αυτό θα στηριχθεί η ελληνική βιομηχανία, η οποία με τη σειρά της ενισχύει τη ΔΕΗ.

Κατόπιν της επίσημης ανακοίνωσης από την πλευρά της Μυτιληναίος, την περασμένη Παρασκευή, έσπευσαν να δημοσιοποιήσουν το ενδιαφέρον τους για το Αμύνταιο, τόσο ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όσο και ο όμιλος Κοπελούζου σε κοινοπραξία με την κινεζική Shenhua, χωρίς ωστόσο να προχωρήσουν σε επίσημες ανακοινώσεις.

Η κατασκευαστική εταιρία ΓΕΚ_ΤΕΡΝΑ, που δραστηριοποιείται και στην ενέργεια αναφέρει ότι έχει επίσης ζητήσει συνεργασία που προβλέπει την πραγματοποίηση από την πλευρά της επενδύσεων για την περιβαλλοντική και ενεργειακή αναβάθμιση του ΑΗΣ και στη συνέχεια η ΔEΗ μέσω του Σταθμού να της προμηθεύει ρεύμα σε ανταγωνιστική τιμή. Αυτές τις ποσότητες που θα έχει εξασφαλίσει με διμερές συμβόλαιο ο ιδιωτικός όμιλος θα τις πουλάει έπειτα σε πελάτες του.

Το σχήμα Κοπελούζου – SHENHUA εμφανίζεται να προτείνει πάλι κάτι διαφορετικό, που αφορά τη σύσταση κοινής εταιρίας με τη δημόσια επιχείρηση ηλεκτρισμού, δηλαδή την απόκτηση ποσοστού (μάλλον 49%) σε αυτή. Με ιδιωτικά κεφάλαια θα αναβαθμιστούν οι δύο λιγνιτικές μονάδες και στη συνέχεια οι τρεις μέτοχοι θα λειτουργούν το «Αμύνταιο» για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Στελέχη του υπουργείου ΠΕΝ που κλήθηκαν να σχολιάσουν τις εξελίξεις γύρω από το Αμύνταιο, σημειώνουν θετικά το γεγονός αυτών των πρωτοβουλιών υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα και τα θέματα τήρησης του δικαίου περί ανταγωνισμού. Προσθέτουν δε, ότι έχει ιδιαίτερη σημασία η αξιοποίηση του συγκεκριμένου σταθμού για τις ανάγκες στήριξης της βιομηχανίας. Υπενθυμίζουν ακόμη ότι τέτοιο μοντέλο ακολουθήθηκε και στη Γαλλία με επιχειρήσεις που σύστησαν προμηθευτική εταιρία παίρνοντας ρεύμα από την κρατική εταιρία με διμερές συμβόλαιο.

Το ΥΠΕΝ φέρεται στην παρούσα φάση να επιθυμεί διαπραγμάτευση με τους ενδιαφερόμενους προκρίνοντας την καλύτερη δυνατή λύση για την ανάπτυξη της βιομηχανίας και της ελληνικής οικονομίας χωρίς να ζημιώνεται η δημόσια επιχείρηση. Το υπουργείο, μάλιστα, φέρεται να βάζει ως όρο τη διάθεση της ενέργειας από το Αμύνταιο για μεγάλες επιχειρήσεις και δη βιομηχανίες. Οι ίδιες πηγές τονίζουν με έμφαση πως η αξιοποίηση του συγκεκριμένου σταθμού έχει ιδιαίτερη αξία αν πρόκειται για τη στήριξη της εγχώριας βιομηχανίας και μάλιστα με ανταγωνιστικές τιμές. Με μία τέτοια κίνηση, εξηγούν, ενισχύεται η προσπάθεια για την αναπτυξιακή τροχιά της οικονομίας.

Ως προς το χρόνο λήψης αποφάσεων, πηγές θέλουν να προκρίνεται η περίοδος πριν την έναρξη της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση των άλλων μονάδων της Μελίτης και της Μεγαλόπολης, ώστε το τοπίο να είναι ξεκάθαρο ως προς τον ανταγωνισμό.

Πηγές: euro2day.gr, capital.gr

Σχόλια
Loading...