The Greek & S.E. Europe Energy Magazine

Μάχη για να καθαρίσει ο Σαρωνικός από τα καύσιμα που διέρρευσαν

Ο χρόνος στη Σαλαμίνα μετρά ήδη αντίστροφα. Μετά τη βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» (κατασκευής 1972, μήκους 92.3 μέτρων και χωρητικότητας 3.205 τόνων) στις 02.45 τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής, τοπικοί φορείς, κάτοικοι, λιμενικές Αρχές και ιδιωτικές εταιρίες απορρύπανσης επιστρατεύουν τις δυνάμεις τους, στην προσπάθεια να αντισταθούν απέναντι στην οικολογική ζημιά και το τεράστιο οικονομικό και τουριστικό πλήγμα που απειλεί να ερημώσει την νοτιοανατολική πλευρά του νησιού.

Όπως αναφέρει το news247.gr σε ρεπορτάζ του, οι περισσότεροι μιλούν για «κρατική ολιγωρία» και «ελλιπέστατο σχέδιο συντονισμού κυρίως ανάμεσα σε υπουργείο Ναυτιλίας, ΟΛΠ και λιμεναρχεία» που διαφορετικά, θα είχε αποτρέψει το πετρέλαιο να πλησιάσει στις κατοικημένες παράκτιες περιοχές. «Δώδεκα ώρες τους πήρε να ξεκινήσουν τα έργα. Θα είχαμε κερδίσει πολύτιμο χρόνο εάν το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά ενημέρωνε άμεσα τον ΟΛΠ. Σε άλλα ναυάγια η κινητοποίηση ήταν άμεση.

Σημειώνεται ότι το πλοίο είχε αποπλεύσει έμφορτο από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου με 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το εν λόγω πλοίο παρέμενε παροπλισμένο στην Ελευσίνα για περίπου 8 χρόνια, πριν τον μοιραίο απόπλου. Επίσης, για το συμβάν, το Κέντρο Επιχειρήσεων του λιμενικού σώματος ειδοποιήθηκε από παραπλέον φορτηγό πλοίο και όχι από το ίδιο το πλήρωμα. Τα δε δύο άτομα από το συνολικά 11μελές πλήρωμα – ο πλοίαρχος και ο Α’ μηχανικός – προσήχθησαν στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά. Εκεί συνελήφθησαν για διάπραξη παραβάσεων από αμέλεια και στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι έπειτα από εντολή εισαγγελέα. Η έρευνα για τη δικογραφία που σχηματίστηκε συνεχίζεται από το Β’ Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου, ενώ διορίστηκε πραγματογνώμονας προς εξακρίβωση των αιτίων και των συνθηκών του ναυαγίου.

 

Σχόλια
Loading...