Με ρόλο διαιτητή η ΡΑΕ στη διαμάχη ΑΔΜΗΕ-Euroasia για τη διασύνδεση της Κρήτης

Ρόλο διαιτητή στη διαμάχη μεταξύ ΑΔΜΗΕ και Euroasia Interconnector (κοινοπραξίας της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας) για το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική αναλαμβάνει η ΡΑΕ, με στόχο την άρση του αδιεξόδου που έχει προκύψει και κινδυνεύει να προκαλέσει νέες καθυστερήσεις στην υλοποίησή του.

Όπως σημειώνει η «Καθημερινή», ΑΔΜΗΕ και Euroasia τον περασμένο Οκτώβριο υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την από κοινού κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική, αφού το έργο εντάχθηκε στο 10ετές του ΑΔΜΗΕ υπό την προϋπόθεση της από κοινού κατασκευής, χωρίς να έχουν γίνει γνωστοί οι λόγοι που επέβαλαν κάτι τέτοιο. Σήμερα, ΑΔΜΗΕ και Euroasia διεκδικούν το έργο αυτόνομα και αυτό γιατί δεν κατάφεραν να προχωρήσουν στην προβλεπόμενη από το μνημόνιο συμφωνία για τη δημιουργία κοινής εταιρείας ειδικού σκοπού (SVP) κατασκευής του έργου.

H πλευρά του ΑΔΜΗΕ υποστηρίζει ότι στο MoU του Οκτωβρίου είχαν συμφωνηθεί συγκεκριμένοι όροι για τη μετοχική σύνθεση της κοινής εταιρείας και τον τρόπο λειτουργίας της. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρουν κύκλοι του ΑΔΜΗΕ στην «Κ», το MoU προβλέπει ποσοστό τουλάχιστον 51% για τον ΑΔΜΗΕ και 39% για τον Εuroasia, ενώ το υπόλοιπο 10% ήταν ανοιχτό για την είσοδο ενδιαφερόμενων επενδυτών, ποσοστά που o δεύτερος σήμερα δεν αποδέχεται. Οι ίδιοι κύκλοι θέτουν ερωτήματα περί της οικονομικής φερεγγυότητας του Εuroasia καθώς, όπως αναφέρουν, ο ΑΔΜΗΕ πρότεινε για το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας 200 εκατ. ευρώ και ο Εuroasia αντιπρότεινε 24.000 ευρώ.

Τα θέματα θα αποτελέσουν αντικείμενο της πρωινής συνάντησης που θα έχουν σήμερα στα γραφεία της ΡΑΕ εκπρόσωποι των δύο φορέων με στόχο να αρθεί το αδιέξοδο και να προχωρήσει η από κοινού κατασκευή του έργου. Παρόντες στη συνάντηση θα είναι και εκπρόσωποι του Οργανισμού Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ΑCER) αλλά και της Κομισιόν, καθώς η ηλεκτρική διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής έχει ενταχθεί στα ευρωπαϊκά έργα κοινού ενδιαφέροντος. Η ΡΑΕ θα επιδιώξει να πείσει τους δύο εταίρους να προχωρήσουν στην από κοινού κατασκευή του έργου, με βασικό επιχείρημα την αποτροπή περαιτέρω καθυστερήσεων από προσφυγές και ενστάσεις που μπορεί να προκύψουν στην περίπτωση ανάθεσής του σε έναν από τους δύο. Η ΡΑΕ αναμένεται να επικαλεστεί ως εργαλείο πίεσης και την εκ του νόμου αρμοδιότητά της να προκαλέσει διαγωνισμό για την ανάθεση του έργου σε τρίτους.

Σχόλια
Loading...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More