The Greek & S.E. Europe Energy Magazine

«Συναγερμός» για το περιβάλλον σε Άγιο Κοσμά και Πειραϊκή από την πετρελαιοκηλίδα

Ρύπανση κατά μήκος όλης της ακτογραμμής στα νότια προάστια της Αττικής έχει προκαλέσει η βύθιση του αγκυροβολημένου μικρού δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης, γεμάτου με 2.570 τόνους καύσιμα.

Η πετρελαιοκηλίδα ξεκίνησε από την Σαλαμίνα και μέχρι τώρα έχει μολύνει Πειραϊκή, Φρεαττύδα, Καλαμάκι, Αγιο Κοσμά, Ελληνικό ακόμα και Γλυφάδα.

Η εικόνα στις δυο πλαζ του Αγίου Κοσμά είναι αποκαρδιωτική, ενώ όσοι βρέθηκαν εκεί για να κάνουν μπάνιο κάνουν λόγο για έντονη δυσοσμία.

Την ίδια ώρα ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Διονύσιος Χαράλαμπος Καλαματιανός παραδέχθηκε ότι «δεν ξέρουμε αυτή τη στιγμή την έκταση της θαλάσσιας μόλυνσης».

Συγκεκριμένα έπειτα από ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Ναυτιλίας με τη συμμετοχή δημάρχων, βουλευτών της περιοχής και εκπροσώπων των εταιρειών, ο γγ σε δηλώσεις του, χαρακτήρισε «βαρύ» το περιστατικό και τόνισε ότι αυτή τη στιγμή η επικέντρωση των ενεργειών βρίσκεται στη απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο, προκειμένου να μην υπάρξει άλλη διαρροή ρυπογόνων ουσιών, αλλά και στον εντοπισμό των πετρελαιοκηλίδων που υπάρχουν στη θάλασσα με σκοπό τη συλλογή τους.

Πρόσθεσε, ότι οι επιχειρήσεις στις ακτές είναι επαρκείς με τα πλέον σύγχρονα μέσα, ενώ επέστησε την προσοχή σε όλους τους εμπλεκόμενους να υπάρξει η δέουσα λειτουργία και αποτελεσματικότητα.

Η επιχείρηση απορρύπανσης που ξεκίνησε το πρωί της Δευτέρας από τη Σαλαμίνα που πρώτη επλήγη από την πετρελαιοκηλίδα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Περισσότερα από 60 άτομα ιδιωτικών συνεργείων επιχειρούν εντατικά από το πρωί στην παραλία του Παρασκευά στα Βοτσαλάκια και στη θαλάσσια περιοχή μπροστά από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.

Στην επιχείρηση συμμετέχει και το ΑΚΤΑΙΑ Oil Spill Response Vessel που εστάλη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ασφαλείας και Περιβάλλοντος (EMSA) στη Σαλαμίνα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας «Αγία Ζώνη» «η διαρροή καυσίμων από το πλοίο έχει σταματήσει και συνεχίζονται οι προσπάθειες άντλησης του φορτίου, που θα μεταφορτωθεί σε άλλο πλοίο το οποίο ναύλωσε η εταιρεία για το σκοπό αυτό, ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχει καμία πιθανότητα μελλοντικής διαρροής».

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο, τα πιστοποιητικά του ήταν εν ισχύ και είχε υποβληθεί σε όλους τους ελέγχους, όπως η κείμενη νομοθεσία απαιτεί. Χαρακτηρίζει μάλιστα ψευδή και συκοφαντική «την “υποψία” που εκφράζεται από οιονδήποτε σχετικά με υποτιθέμενη μη καταλληλότητα του πλοίου να εκτελεί το έργο για το οποίο προοριζόταν».

Σχόλια
Loading...